Capital, Amenajarea birourilor

  

Amenajarea birourilor, cartea de vizita companiilor

Capital, 11 Aprilie 2007

Amenajarea unui birou cu o suprafata de numai 100 de metri patrati costa intre 300 euro si cateva zeci de mii de euro, in functie de serviciile si produsele folosite de firma de specialitate.

Ce conteaza în primul rand: confortul angajatilor, eleganta, designul, mobilierul modern sau functionalitatea? Solutia de amenajare si costurile finale depind de raspunsul la aceasta intrebare. Firmele specializate vin cu propuneri si executa totul: de la proiectarea spatiilor de birouri, cu sisteme de iluminat si compartimentari, furnizarea si montarea mobilierului, pana la servicii de debarasare a molozului si relocarea angajatilor.

„In functie de preferintele clientilor nostri, ne putem ocupa chiar si de cele mai mici detalii: decoram, pictam, montam accesorii... Daca in proiect am propus un tablou pe un perete, putem executa orice isi doreste clientul, in functie de domeniul de activitate, de spatiul unde se va monta si de stilul amenajarii“, declara Irina Constantin, designer de interior la firma Knox Design din Bucuresti. Potrivit specialistilor, accentul se pune pe zona de receptie si pe showroom, pentru amenajarea carora clientii cheltuiesc cel mai mult. Si amenajarea birourilor pentru angajati este destul de dificila, contand foarte mult pozitia acestora in organigrama companiei.

Spatiul se amenajeaza dupa „rangul“ in firma

„Se remarca tendinta unor manageri de a solicita un spatiu de lucru personalizat, in care sa aiba loc si intalniri cu persoane din exteriorul companiei, asigurand in acest fel confidentialitatea discutiilor. Pe de alta parte, pentru restul angajatilor, se asigura spatii deschise de lucru, pentru a avea un flux de comunicare optim in cadrul companiei, iar intalnirile care necesita spatii inchise se desfasoara in locuri special amenajate“, declara  Roxana Pastuhov, responsabil de marketing  la firma Corporate Office Solutions.

In afara de servicii rafinate de „infrumusetare“ a spatiilor, exista insa si diverse lucrari „grele“ pentru amenajarea birourilor: compartimentarea interioarelor prin pereti de gips-carton sau din sticla in cadre metalice, tencuirea peretilor, instalatii sanitare si de incalzire prin metode traditionale sau prin pardoseala, sistemul de iluminat, realizarea pardoselilor din gresie de trafic intens sau parchet.

Exista insa solutii pentru mai multe tipuri de bugete, explica reprezentantii firmelor de amenajari. „De exemplu, pentru pardoseala, se poate alege parchet laminat de trafic intens cu preturi de 13-19 euro/ mp, dar clientii pot opta si pentru pardoseli din lemn natur, din esente exotice, care pot ajunge si la 100 euro /mp“, sustine Irina Constantin. O usa de interior poate fi cumparata cu aproximativ 100-200 euro, dar pentru clientii pretentiosi exista si usi de 1.000 euro, „cu finisaje extraordinare, furnir natural din lemn exotic sau din sticla securizata“, precizeaza Constantin.

Pentru un spatiu de lucru relativ mic, cu o suprafata de 100 mp, o suma minima porneste de la 300 euro. Ca durata, amenajarea unui birou se poate realiza intr-o saptamana (cosmetizarea si redecorarea unui spatiu mic), dar poate ajunge si pana la trei-patru luni (cand compartimentarile interioare si sistemul de iluminat au o complexitate mai mare, iar mobilierul este de import si realizat de comanda).

In ceea ce priveste „stilul“ adoptat, acesta depinde de tipul activitatii desfasurate de clienti, de cine ii viziteaza, de ce produse vand sau ce servicii presteaza. La firmele profesioniste de amenajare interioara apeleaza, de regula, chiriasii sau proprietarii de spatii de lux. In aceasta perioada se „poarta“ culorile calde, in special galben si rosu.  

Pachete pentru amenajarea birourilor

CEL MAI MIC PACHET consta in urmatoarele servicii: igienizare, personalizare de culoare si decorare.

UN PACHET COMPLEX poate sa contina:

• inventarierea echipamentelor

• proiectarea spatiilor interioare – imagini virtuale realizate in programele AutoCAD, cu reprezentari 2D si 3D

• project management

• compartimentari de gips-carton sau pereti construiti pe structura metalica, cu panouri laminate sau din sticla

• proiectare si executie instalatii termice, sanitare, electrice

• sisteme de iluminat – verticale sau orizontale

• tencuieli, pardoseli, tavane false

• instalare sisteme de incalzire prin pardoseala

• pictura pe zid sau pe diverse suporturi

• sistem de mobilier

• decoratiuni interioare

• debarasarea molozului

• relocarea angajatilor – transportul, impachetarea si despachetarea documentelor, calculatoarelor etc.

Imaginea conteaza

«Amenajarile urmaresc pe de o parte crearea unei imagini a companiei fata de clientii si partenerii de afaceri, dar si eficientizarea muncii si motivarea angajatilor.»

Irina Constantin, designer Knox Design

Firma care a amenajat acest spatiu, COS, are in portofoliu lucrari de birouri si show-room-uri, pentru companii din domeniul bancar, financiar, informational, constructii, real estate si servicii

Amenajarea interioara a unui birou consta nu doar in tencuieli, zugraveli si alte lucrari de constructie, ci si in furnizarea si aranjarea mochetei, mobilierului si chiar a plantelor, care dau viata incaperilor

Potrivit specialistilor de la Knox Design, se poarta stilulul minimalist, dar in culori indraznete si calde, astfel incat imaginea sa degaje eleganta si seriozitate.

Redactor: Maria Seder Neda